Algemene voorwaarden
1. Wie wij zijn en hoe je ons kan bereiken
Vervisch, Simon
BE 0508.760.545
Steenstraat 36
8904 Ieper
Bel ons: 057 42 22 05
Mail ons: info@fruitvervisch.be
Volg ons: https://www.facebook.com/familiebedrijfFruitVervisch
2. Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing als je iets bij ons koopt of hebt gekocht. Anders is het niet zo toepasselijk. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat we voor jou doen en wat we van je verwachten.
We leveren enkel in de regio rond onze zaak ( Postcodes: 8908, 8906, 8904, 8902, 8900, 8970, 8640 ). Als je leveringsadres niet in één van de leverbare zone’s bevindt, kunnen we je bestelling helaas niet uitvoeren.
Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, dan voeren we die niet uit.
Plaats je een bestelling op de website, dan aanvaard je uitdrukkelijk onze algemene voorwaarden. Die zijn steeds beschikbaar via onze website.
Als je online bestelt, bezorgen we je een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken.
3. Het aanbod en jouw bestelling
We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kan kopen. En natuurlijk wat het kost en of je het kan ruilen. Foutje op de productpagina? Daar mag je ons natuurlijk aan houden. Behalve dan wanneer het foutje duidelijk een blunder is van iemand die zijn koffie nog niet op heeft en per ongeluk een paar nullen te weinig intikt (stel dat, hé), en je dat van tevoren had kunnen weten.
Je bestelling is compleet en onze overeenkomst definitief zodra de uitgever van je krediet- of debetkaart ons bevestigt dat de transactie is goedgekeurd. We aanvaarden betalingen via Belfius Direct Net, ING Home’Pay, KBC/CBC Betaalknop en Bancontact. Weigert de uitgever van je kaart je betaling, dan wordt je bestelling mogelijk later of niet geleverd. Bestellingen zonder geldige betaling kunnen we namelijk niet verwerken.
Om een product te kopen, voeg je het product toe aan je winkelwagen. Daarna vul je je contact- en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: afhalen in onze winkel of levering aan huis als je adres zich in één van onze leverzone’s bevindt ( zie 2.2 ). In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het drukken op de bestelknop ‘Bestelling plaatsen’. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.
4. Herroepingsrecht
Voeding
Voor voedingsmiddelen geldt het herroepingsrecht niet en dit om volgende reden(en):
- Het betreft levering van goederen die een beperkte houdbaarheid hebben
- Levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om de gezondheid van de consument te beschermen, en omwille van hygiëne.
Niet-voeding
Om u als consument de kans te geven een product te beoordelen zoals u dat kan in de winkel, heeft u het recht om van uw aankoop af te zien binnen de 14 dagen. Dit zonder boete en zonder opgave van motief. Let wel: u mag het product slechts behandeld en uitgepakt hebben in de mate die nodig is om het product te inspecteren.
De producten dienen onbeschadigd teruggestuurd te worden naar volgend adres:
Fruit Vervisch
Steenstraat 36
8904 Ieper
U dient ons binnen de 14 dagen na ontvangst van de bestelling schriftelijk (via post of e-mail) op de hoogte te brengen van deze beslissing, en vervolgens de producten, binnen de 14 dagen te retourneren.
U ontvangt na aanmelding van retour binnen de 14 dagen een terugbetaling. De terugbetaling zal wel pas worden doorgevoerd eens wij de producten in goede staat hebben ontvangen. Deze terugbetaling is, in het geval dat de volledige bestelling werd teruggestuurd, ook inclusief eventuele leveringskosten. De terugbetaling zal gebeuren met hetzelfde betaalmiddel waarmee u de oorspronkelijke bestelling heeft betaald.
De kosten voor het terugzenden van de producten zijn ten laste van de koper.
Voor verdere vragen neem contact op met ons via mail op info@fruitvervisch.be.
5. De prijs
Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. De prijzen in onze winkels en op onze website zijn hetzelfde. Handig. Alle prijzen zijn inclusief btw. Afhalen in onze winkel is altijd gratis. Leveren aan huis is een vaste kost van € 2,5. Heb je een winkelmand totaal van € 20,- of meer dan valt de vaste leverkost van € 2,5 weg. Leveren enkel mogelijk in de regio’s rond onze zaak; zie 2.2.
6. Betaling
Je kan je online bestelling enkel betalen via de betaalmodules van Mollie op onze website.
Veiligheid staat bij ons voorop. Daarom worden transactiegegevens versleuteld met een veilige SSL-verbinding. Die herken je door het ‘slotje’ in de statusbalk in je browser.
7. Levering en uitvoering
We doen er alles aan om je levering bij jou te krijgen op het door jouw gekozen tijdstip. Duurt het onverwachts toch langer dan dat we beloofd hebben? Dan laten we je dit zo snel mogelijk weten.
In principe geldt: als je het op onze website kan bestellen, hebben we het op voorraad. Kunnen we het toch niet leveren? Dan krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan.
Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen.
Laat het ons zo snel mogelijk weten als je een product beschadigd hebt ontvangen of wanneer het niet overeenkomt met de leveringsbon of wat je besteld hebt.
Als onze transporteur schade veroorzaakt door te laat leveren of helemaal niet leveren, dan kunnen wij hier niets aan doen.
8. Overmacht
Bij overmacht brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte. Zodra deze overmachtsituatie voorbij is, lossen we onze beloftes in. Als dat te lang duurt, kan je afzien van je aankoop. Had je van tevoren al betaald? Dan krijg je je betaling binnen de 3 dagen terug.
Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle waardoor we onze beloftes naar jou toe niet kunnen waarmaken. Hieronder vallen stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.
9. Intellectueel eigendom
Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door copyrights. Dit betekent dat je elementen zoals ons logo, website, foto’s, namen, teksten of kleurencombinatie niet mag kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande toestemming.
10. Klachten en geschillen
Heb je een klacht? Dat vinden we heel vervelend. Laat het ons snel weten als je een klacht hebt en omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk. Dan kunnen we je het beste helpen. Je krijgt uiterlijk binnen de 3 werkdagen antwoord van ons. We helpen je meteen, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.
We helpen je het liefst zelf met je klacht. Komen we er écht niet uit? Dan kan je besluiten de zaak voor te leggen aan de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid via Consumentenombudsdienst.be of bij de geschillencommissie via het Belgische ODR Platform.